Målsättning

Omedvetet så har jag nog alltid något som driver mig i träningen. Under det gågna året har det ju varit de lopp som vi har deltagit i som triggat träningen. Nu när jag inte har något lopp inplanerat än så har jag istället satt upp lite mål om muskelgrupper som jag vill bygga på lite. Därför mätte jag för två veckor sedan delar av min kropp med måttband.  Målet är att bygga på lite mer muskler på ben och rumpa samt tajta till armar lite. Jag återkommer med hur det gick, ska mäta igen vid jul!

Har en far som är väldigt träningsintresserad och rutinerad som hjälpte mig att mäta, han tyckte nog det var lika roligt som jag, han brukar säga; ”jag vet hur du tänker”, när jag pratar om min träning och mina lopp osv, vi är ganska lika i sinnet han och jag och det är väldigt härligt när man egentligen inte behöver säga så mycket för att förstår varandra.

(Ska väl också erkänna att det finns risk eller rättare sagt en chans för att det kanske ändå blir något lopp till inom några månader, men jag har lovat mig själv att hålla det öppet, ska ha lite tid utan någon ”press” nu. Vi får se helt enkelt)

 

 

- Nettan


Kommentarer
Postat av: Daniel

Men fy fan va vig man är då :) Va länge sedan man fick upp benet sådär.

2011-11-21 @ 13:10:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0